عناوینی که در این مقاله خواهید خواند:
- - چگونه از Youtube کسب درآمد کنیم؟
- - یوتیوبر کیست؟
- - چگونه یوتیوبر شویم؟
- - چگونه بازدید از کانال Youtube خود را افزایش دهیم؟
- - سئوی مناسب برای Youtube
- - از چه تجهیزاتی در ساخت ویدئوهای مناسب یوتیوب استفاده کنیم؟
- - نحوه افزایش تعداد دنبال کنندگان کانال یوتیوب
- - چرا کاربران اینترنت، Youtube را برای اشتراک گذاری ویدئو انتخاب میکنند؟
- - چگونه به درآمد میلیون دلاری در یوتیوب برسیم؟
- - چگونه بزرگترین یوتیوبر جهان شویم؟
- - چگونه جیمی دونالدسون توانست از خود یک مستر بیست بسازد ؟
این روزا کلمه ی یوتیوب و یوتیوبر خیلی به گوش میرسه.همه ی ما کم تا بیش در زندگیمون برای یکبارم که شده از youtube استفاده کرده ایم.اما هیچوقت به فکر این نبودیم که از یوتیوب درآمدزایی کنیم.پیشنهاد میکنم این مطلب رو از دست ندین چون بینش عمیقی در مورد یوتیوبر شدن و چگونه به موفقیت رسیدن در یوتیوب رو خدمتتون ارائه میده...
چگونه از Youtube کسب درآمد کنیم؟
شبکه اجتماعی یوتیوب در سال 2005 وارد دنیای اینترنت شد و به سرعت به محبوبیت رسید. یوتیوب در زمینه پخش و تماشای ویدئوها بسیار مورد پسند مردم قرار گرفته است. در ابتدا Youtube تنها به عنوان یک شبکه سرگرم کننده مطرح بود؛ اما رفته رفته با حضور گسترده بازاریابان در این شبکه اجتماعی، به ابزاری فوقالعاده در زمینه بازاریابی مطرح شد. تا آنجا که اکنون یوتیوب به عنوان یک روش بازاریابی شناخته میشود.
تولید محتوا در زمینههای علمی، گردشگری، سرگرمی، بازاریابی و ... از جمله کاربردهای شبکه اجتماعی یوتیوب است. اگر در این شبکه اجتماعی به اندازه کافی دنبال کننده داشته باشید، میتوانید به عنوان یک کاربر فعال درآمد بالایی کسب کنید. در واقع یوتیوب برای کانالهایی که تعداد کافی دنبال کننده دارند، از طریق بارگذاری تبلیغ در ابتدای ویدئوهای آنها، مبلغی را پرداخت میکند. در ادامه با چگونگی تولید محتوای ویدئویی برای یوتیوب و نحوه یوتیوبر (Youtuber) شدن، آشنا خواهیم شد.
یوتیوبر کیست؟
Youtuber به کسی گفته میشود که از طریق شبکه اجتماعی یوتیوب به کسب درآمد مشغول است. شبکههای اجتماعی مانند یوتیوب با اشتراک گذاری محتواهای خوب و جذاب امکان، جذب بازدید کننده را از سراسر دنیا فراهم کردهاند. Youtuber با در نظر گرفتن این ویژگی یوتیوب، با کسب مهارت و استفاده از تجهیزات مناسب به یک منبع درآمد دست پیدا میکند. یوتیوب بیش از دو میلیارد کاربر در سراسر دنیا دارد که باعث شده است به عنوان یکه تاز بیرقیب در دنیای مجازی محسوب شود. این حجم از کاربران، یوتیوب را به عنوان بهترین انتخاب برای بازاریابی تبدیل کرده است. از طرفی یوتیوبر ها با جذب تعداد دنبال کننده بیشتر، نظر افراد و شرکتها را در راستای انجام تبلیغات جلب میکنند و از این طریق نیز به منبع درآمدی دیگری دست مییابند.
چگونه یوتیوبر شویم؟
پاسخ سوال «چگونه Youtuber شویم؟» از مسیر هدفگذاری میگذرد. در واقع اگر شما بخواهید به صورت جدی در این شبکه فعالیت کنید، نیاز است یک هدف مشخص و محکم برای خود تعیین کنید. پس در ابتدا هدف خود را از تولید محتوا در شبکه اجتماعی یوتیوب تعیین کنید و سپس آن را بر روی کاغذ بنویسید. گام بعد در مسیر Youtuber شدن، تعیین موضوع کانال است. این کار باعث میشود حیطه کاری خود را در Youtube بدانید و تنها در همان زمینه فعالیت کنید. برای مثال حیطه آرایش و زیبایی، گیمینگ و موضوعات دیگر از جمله این موارد است.
دقت به کیفیت محتوای ویدئویی را از قلم نیندازید. ویدئوی باکیفیت در یوتیوب تاثیر بیشتری نسبت به ویدئوی بیکیفیت دارد؛ برای مثال رزولوشن بالای ویدئو، تاثیر مثبت روانی بر روی مخاطب دارد یا اینکه صدای بدون نویز، تمرکز مخاطب را روی مطلب بیان شده افزایش میدهد. افزایش تمرکز مخاطب با افزایش بازدهی مطالب و کانال شما رابطه مستقیم دارد. تجهیزات مناسب، کیفیت ویدئوی شما را محک میزند. بنابراین اگر بخواهید بازدهی کانال خود را افزایش دهید و فعالیت حرفهای در Youtube داشته باشید، در ابتدا باید تجهیزات لازم را تهیه کنید.
چگونه بازدید از کانال Youtube خود را افزایش دهیم؟
افزایش بازدید و تعداد دنبال کننده به استعداد و مهارت شما در این شبکه اجتماعی بستگی دارد. اما قاعده و قانون خاصی وجود ندارد که بگوید تنها افراد دارای استعداد و توانایی خاص، امکان تولید محتوای ویدئویی برای یوتیوب را دارند. با این حال میتوانید با یادگیری مهارتهای لازم و کشف استعدادهای خود، در این راه به درستی گام بردارید. برخی از مهارتها و استعداهای لازم برای یک Youtuber در ادامه بیان خواهد شد.
خلاقیت
خلاقیت قسمت اول در ساخت محتوای با کیفیت برای یوتیوب است. فعالیت خلاقانه در یوتیوب به معنی تولید تعداد بالای ویدئو نیست بلکه یعنی در مورد انواع قسمتهای حیطه کاری خود در Youtube به درستی و با تمرکز بیندیشید و آیتمهایی را انتخاب کنید که باعث شود کار شما را نسبت به بقیه پررنگ جلوه دهد. برای مثال میتوان نواختن یک موسیقی خاص توسط خود شما برای یک ویدئو را نام برد.
سئوی مناسب برای Youtube
یکی از مهارتهای لازم برای موفقیت در شبکه اجتماعی یوتیوب، آشنایی با سئوی یوتیوب است. دیده شدن یک ویدئو در یوتیوب نیازمند رعایت یکسری قواعد و قوانین نوشته شده و نانوشته در یوتیوب است. اتخاذ اقداماتی مانند استفاده از هشتگهای مناسب و نوشتن تیترهای جذاب از جمله این قواعد است. تیترهای بکار رفته باید به گونهای باشد که نه تنها مستر بیست بلکه حتی یک کاربر معمولی با تایپ چند کلمه مرتبط به آن دست پیدا کند.
فن بیان
داشتن استعداد فن بیان در تولید پادکستهای تصویری و ویدئوهای آموزشی بسیار مهم است؛ اما میتوان آن را به عنوان یک گزینه اختیاری تلقی کرد. زیرا در این بین Youtuberهایی حضور دارند که علیرغم تولید ویدئوهایی خیرهکننده، در ویدئوهایشان صحبتی نمیکنند.
فن بیان خوب یک مهارت اکتسابی است که با تمرین و تکرار تقویت میشود. فن بیان خوب باعث میشود که بتوانید با مخاطب به خوبی و با لحن گیرا صحبت کنید و مسائل مرتبط را با آنها به راحتی به اشتراک بگذارید. گرم گرفتن با مخاطب سبب میشود که پستهای شما در Youtube به دلیل مخاطب پسند بودن، تعداد بازدیدهای بیشتری را نیز به خود اختصاص دهند.
تلاش و مداومت در کار
بسیاری از افرادی که در ابتدا با شور و علاقه کار پست گذاشتن در یوتیوب را آغاز میکنند، در ادامه مسیر وقتی به بازخوردهای نه چندان خوب مخاطبان و تعداد کم دنبال کنندگان نگاه میکنند، دچار یاس و نامیدی میشوند. این افراد اغلب بعد از این مرحله، تولید محتوا و پست گذاری در یوتیوب را رها میکنند. در حالی که بزرگترین یوتیوبر جهان نیز در ابتدا با این مشکلات دست و پنجه نرم کرده است. در این مواقع افراد معروف به جای مایوس شدن، تمام تلاش خود را بکار میگیرند تا نقاط ضعف خود را پیدا کنند و آن نقاط را به نقطه قوت خود تبدیل کنند.
مهارت ویرایش و تدوین ویدئوها
قطعا تمام ویدئوهای خام تولید شده، نیاز به تدوین و ویرایش دارند. داشتن مهارت در استفاده از یکسری نرمافزارهای ویرایش و تدوین از الزامات تولید ویدئو در یوتیوب است. عدم ویرایش و تدوین، کیفیت کار نهایی را به شدت کاهش میدهد؛ تا آنجا که مخاطبین شما، به طور حتم تماشای ویدئوی شما را رها کرده و به تماشای پستهای مشابه در Youtube میپردازند. بنابراین اگر به دنبال فعالیت حرفهای در این شبکه اجتماعی هستید، حتما یادگیری نرمافزارهای ویرایش و تدوین مانند ادوبی پریمر را دنبال کنید.
از چه تجهیزاتی در ساخت ویدئوهای مناسب یوتیوب استفاده کنیم؟
اگر این سوال را در گوگل جستجو کنید به شما لیستی بزرگ از تجهیزات سختافزاری و نرمافزاری ارائه میدهد که واقعا تهیه همه موارد آن، هم سخت و هم هزینهبر خواهد بود. اما به هر حال برای تبدیل شدن به یک فرد موفق در یوتیوب، نیاز به یکسری تجهیزات تولید محتوای ویدئویی دارید. در ادامه حداقل امکانات مورد نیز برای تولید ویدئو با کیفیت و تبدیل شدن به یک یوتیوبر فعال با شما به اشتراک گذاشته خواهد شد
گوشی هوشمند مجهز به دوربین و یا یک عدد دوربین شبکه
پیدا کردن و خرید یک وبکم یا همان دوربین شبکه هزینه زیادی را در بر دارد. اما اگر بخواهید ویدئوهای با کیفیت بالا تولید کنید و یا اینکه حضورتان در ویدئو الزامی باشد، نیاز است که آن را تهیه کنید. در غیر اینصورت یک گوشی هوشمند با توانایی ضبط ویدئوهایی با کیفیت 720 مگا پیکسل و بالاتر نیز برای شروع کار شما کافی است.
میکروفن
اگر تولید محتوای شما مبتنی بر گویندگی و داستانسرایی باشد، قطع به یقین داشتن یک میکروفن خوب، کیفیت کار شما را نسبت به محتواهای معمولی در Youtube به طور چشمگیری افزایش میدهد. میکروفنهای با کیفیت از قیمت بالایی برخوردار هستند؛ بنابراین اگر در حال حاضر توان خرید آن را ندارید میتوانید از هدستهای گیمینگ و یا میکروفنهای یقهای که کیفیت نسبتا خوبی دارند، استفاده کنید.
تجهیزات مناسب نورپردازی
نورپردازی مناسب، جذابیت ویدئوی شما را دو چندان میکند. بنابراین نباید از تجهیزات نورپردازی غافل شوید، ابزارهایی مانند رینگ لایت میتواند بسیار کمک کننده باشد زیرا هم نور صحنه شما را تا حدودی تامین میکند و هم قیمت زیادی ندارد. البته یوتیوبر های حرفهای از تجهیزات بیشتر و گرانتر بهره میگیرند.
نرمافزارهای ویرایش و تدوین محتوای ویدئویی
قطعا چند نرمافزار ویرایش و تدوین ویدئو برای افزایش تاثیر و کیفیت کار نهایی لازم است. البته بدون این نرمافزارها نیز میتوان ویدئو خام را پست کرد، اما در دنیای حرفهای، ویدئوهای ویرایش شده حتما از انواع خام آنها، جذابیت و گیرایی بیشتری دارند. با استفاده از نرمافزارهای ویرایش میتوانید تغییرات لازم را اعمال کنید، در صورت لزوم از افکتهای تصویری و موشنهای مختلف استفاده کنید و یا هر کار دیگری که فکرش را میکنید، برای ویدئوی شما نیاز است، توسط این نرمافزارها ارائه میشود.
نحوه افزایش تعداد دنبال کنندگان کانال یوتیوب
در قسمتهای قبل نحوه یوتیوبر شدن را مورد مطالعه قرار دادیم. در این قسمت با گام دوم فعالیت در یوتیوب مواجه هستیم، اینکه چگونه تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهیم؟ در ادامه به پاسخ این سوال میپردازیم.
از بهترینهای تولید محتوا در یوتیوب کپی برداری کنید
در ابتدای کار که هنوز با نحوه انتشار و سئوی صحیح در یوتیوب آشنا نشدهاید، بهتر است از بزرگان تولید محتوای یوتیوب که در زمینه شما فعالیت میکنند، تقلید کنید. این کار به شما کمک میکند تا مسیر حرفهای شدن را به خوبی بپیمائید. بعد از اینکه به خوبی راه و چاه این مسیر را یافتید ، میتوانید مانند یزرگترین یوتیوبر جهان ویدئوهای مختص به خود را تولید و بارگذاری کنید.
در ابتدای این مسیر به هیچ عنوان آرمانی و ایدهآل فکر نکنید؛ زیرا به راحتی میتواند به یاس و شکست شما ختم شود. برخی تصورشان بر این است که میتوانند یک شبه به یک Youtuber حرفهای تبدیل شوند؛از این رو فکر تولید محتواهایی را در سر میپرورانند که بتواند آنها را به این آرزویشان برساند. اما به این نکته توجه نمیکنند که این تفکرات علاوه بر اینکه میتواند باعث خستگی و دلزدگی آنها شود، میتواند آنها را از مسیر اصلیشان هم منحرف کند.
دعوت از سایر کاربران یوتیوب
در ابتدا باید بدانید که افزایش تعداد دنبال کنندگان کانال شما در Youtube، در گرو شناخت آنها از شما و موضوع کانال است. پس بهتر است تمرکز خود را بر روی یک موضوع به روز، جذاب و بهم پیوسته معطوف کنید. در راستای تبلیغ و شناساندن کانال خود به دیگران، میتوانید از طریق ایمیل، پیامک و یا سایر شبکههای اجتماعی اطلاع رسانی کنید و از سایر کاربران بخواهید که شما را دنبال کنند. بدیهی است، در صورتی که کانال شما حاوی مطالب جذاب و منسجم باشد، نظر سایرین را جلب کرده و شما را دنبال خواهند کرد.
البته میتوان از روش خرید سابسکرایب یوتیوب هم استفاده کنید؛ اما در این روش ممکن است یوتیوب شما را به علت استفاده از سابسکرایب جعلی شناسایی کند و باعث از بین رفتن اعتبار شما شود. از بین رفتن اعتبار برای افرادی که قصد دارند به صورت حرفهای مانند مستر بیست فعالیت کنند، میتواند مشکل ساز شود.
چرا کاربران اینترنت، Youtube را برای اشتراک گذاری ویدئو انتخاب میکنند؟
اول اینکه بهترین موتور جستجو در اینترنت، گوگل است که بیشترین بازدید کاربران را به خود اختصاص داده است. از طرفی مالکیت یوتیوب به گوگل تعلق دارد و همین امر خود موید چرایی انتخاب یوتیوب است. میلیونها بازدید کننده، بازاریابی و تبلیغات رایگان همگی گوشهای از برتریهای این پلتفرم است. دوم اینکه این شبکه اجتماعی درآمد دلاری دارد و در ازای تعداد بازدید از ویدئو، تبلیغات ابتدای ویدئو، حین پخش و موارد دیگر به مالک کانال پول پرداخت میکند. از طرفی همانگونه که قبلا هم اشاره شد، شما میتوانید با یک گوشی هوشمند نیز برای Youtube محتوا تولید کنید.
در آخر اینکه یوتیوب برای افرادی که تعداد ویدئوهای کاربردی زیادی دارند و برای مدتی قادر به فعالیت در یوتیوب نیستند؛ بر اساس تعداد بازدید از ویدئوها، پول پرداخت میکند.
چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم؟
برای اینکه در این پلتفرم به درآمدزایی برسید باید در مدت یک سال، تعداد دنبال کننده شما حداقل به هزار نفر برسد و ویدئوهای شما نیز چهار هزار ساعت بازدید داشته باشد. البته اگر در مدت سه ماه، ده میلیون بازدید از ویدئوهای کوتاه شما انجام شود باز میتوانید پروفایل خود را برای درآمدزایی در Youtube فعال کنید.
یوتیوب به ازای هر ویدئو چه مبلغی پرداخت میکند؟
عوامل زیادی در میزان درآمد حاصل از هر ویدئو در یوتیوب موثر است. از جمله این عوامل میتوان به کیفیت ویدئوی تولید شده، تعامل با کاربران، موضوع و سئوی صحیح ویدئو اشاره کرد. بنابراین اگر به فکر فعالیت حرفهای و کسب درآمد در یوتیوب هستید، تمام موارد را با دقت بررسی کنید.
چگونه به درآمد میلیون دلاری در یوتیوب برسیم؟
برای رسیدن به درآمد دلاری در یوتیوب، رعایت یکسری قواعد و نکات کلیدی الزامی است. این عوامل باعث میشود که بازدهی کانال خود را نیز بهبود ببخشید. در ادامه با عوامل موثر در کسب درآمد بالا در حد درآمد میلیون دلاری آشنا خواهیم شد.
افزایش بازدیدها
در زمینه درآمدزایی از یوتیوب، تعداد بازدید بیشتر از محتواهای تولید شده با میزان درآمد شما رابطه مستقیم دارد؛ زیرا هر چه تعداد افرادی که ویدئو را تماشا میکنند، بیشتر باشد، تبلیغات بیشتری هم نمایش داده میشود و درآمد نیز افزایش مییابد. بنابراین رسیدن به درآمد میلیون دلاری در سال نیز قابل دست یافتن است.
مدت زمان ویدئوها
ویدئو هرچه طولانیتر باشد، زمان بیشتری برای پخش تبلیغات در آن اختصاص داده میشود. هر چه زمان پخش تبلیغات بیشتر باشد، امکان دریافت درآمد بالاتر نیز فراهم است.
نوع تبلیغات بارگذاری شده
هر چه تبلیغات بارگذاری شده بر روی ویدئو، به موضوع ویدئو نزدیکتر باشد، امکان انتخاب و تماشای تبلیغ افزایش مییابد. از آنجا که تبلیغات، کلید طلایی کسب درآمد در یوتیوب است، هر چه تطابق موضوع ویدئو و تبلیغ بیشتر باشد، ارتباط مخاطبین با شما به عنوان یوتیوبر و موضوع تبلیغ بیشتر میشود.
پیروی از قوانین یوتیوب
رعایت قوانین و مقررات یوتیوب در امر درآمدزایی از این پلتفرم بسیار اهمیت دارد. عدم رعایت قوانینی مانند حق کپی رایت که در این شبکه اجتماعی اهمیت دارد، میتواند شما را از کسب درآمد بازدارد.
عنوان و نام کاربری جذاب
عنوان جذاب و هیجانانگیز باعث میشود مخاطبان به ویدئوی شما جذب شوند و آن را انتخاب کنند. از طرفی نام کاربری مناسب نیز کمک میکند تا همیشه در ذهن مخاطبین باقی بمانید و در زمان جستجو، آن نام را در Youtube انتخاب کنند.
استفاده از هشتگها و کاور مناسب ویدئو
استفاده از هشتگهای مناسب، ویدئوی شما را در نتایج جستجو بهتر نمایش میدهد. کاور ویدئو همان چیزی است که در نگاه اول میتواند نظر مخاطب را جلب کند، پس بهتر است به گونهای جذاب طراحی شود و موضوع ویدئو را به خوبی منعکس کند.
گامهای مهم یوتیوبر شدن
همه افراد در مواجه با سوال «چگونه Youtuber شویم؟» به دنبال یافتن مراحل و گامهای مهم این مسیر هستند. در ادامه، این مراحل بیان شدهاند.
- 1. تعیین هدف در راستای انجام فعالیت
- 2. تعیین موضوع فعالیت
- 3. بررسی و تهیه تجهیزات لازم
- 4. تاسیس کانال در Youtube
- 5. شناسایی رقبا و بررسی نحوه فعالیت آنها
- 6. بررسی ایدههای تولید محتوا
- 7. ارزیابی و ساخت تقویم محتوایی
- 8. شخصیسازی کانال خود
- 9. بارگذاری ویدئو
چگونه بزرگترین یوتیوبر جهان شویم؟
اگر میخواهید بهترین Youtuber جهان شوید، باید شخصیتی منحصر به فرد داشته باشید. داشتن شخصیت منحصر به فرد به شما کمک میکند تا به راحتی سبک محتوایی خود را پیاده کنید، با لحن خاص خود با مخاطبان صحبت کنید، برای خود شخصیتی غیرواقعی بسازید و راه تعامل با بازدید کنندگان را بیابید. در کل کمک میکند شخصیتی متمایز از دیگران از خود بروز دهید. همه این موارد با تمرین، مطالعه، ممارست و گاهی تقلید از دیگران همچون بزرگترین یوتیوبر جهان به راحتی به دست میآید.
بهترین Youtuberها، گستره تولید محتوای خود را به گونهای تنظیم میکنند که بتوانند همه سلایق را به خود جلب کنند. آنها ویدئوهای متنوعی را بارگذاری میکنند تا بتوانند به خوبی با همه مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند، از آموزش و سرگرمی گرفته تا نقد فیلم و موسیقی را پوشش میدهند. تعامل و ارتباط خوب با مخاطبان یکی از کلیدها و رموز موفقیت این افراد است. در راستای تعامل سازنده با مخاطبین، یوتیوبر ها اغلب از نظرات و دیدگاههای بازدیدکنندگان استفاده میکنند. آنها تلاش خود را در این راه به کار میگیرند تا بتوانند علاوه بر شناسایی کمبودها و نقاط ضعفشان، تولید محتوای خود را نیز بهبود بخشند.
چگونه جیمی دونالدسون توانست از خود یک مستر بیست بسازد ؟
جیمی دونالدسون، یکی از برترین یوتیوبرهای جهان، تولید محتوای مناسب برای یوتیوب را رنگ و لعابی تازه بخشید و شیوه خود را در این مسیر پیاده کرد. شیوه کار او بر انجام شیرینکاریها و چالشهای هیجانانگیز بنا شده است. او گاهی برای ایجاد ویدئوهای حیرتانگیز و مخاطب پسند دست به جیب میشود و جوایز هزاران دلاری را برای این کار اختصاص میدهد. شیوه جدید دونالدسون یا همان مستر بیست سبب شد که یکی از همکاران یوتیوبری وی، این روش را مستر بیستی کردن یوتیوب نام گذاشت. او توصیههایی را برای افراد علاقمند به یوتیوب بیان کرده است؛ برای مثال در یکی از مصاحبههایش میگوید:
« هیچکس کاری را که من انجام میدهم، بهتر از خود من انجام نمیدهد. هر پنی از درآمدم را سرمایهگذای میکنم و هر ساعتی که بیدارم، کار میکنم؛ این خارج از توان هر انسان دیگری است. هیچکس شبیه به من نخواهد بود، چون هیچکس کاری را که من انجام میدهم، انجام نمیدهد.»
نکتهای را که میتوان صادقانه از کلام مستر بیست دریافت کرد حاوی این پیام است که برای تولید محتوا باید سخت تلاش کرد تا کار شما مورد پسند مخاطبین قرار گیرد. برای اینکه به یک اینفلوئنسر موفق تبدیل شوید باید این توصیهها را جدی بگیرید. البته برای تبدیل شدن به یک کاربر فعال و موفق در یوتیوب، تنها تلاش کافی نیست و گاهی شانس و اقبال هم دخیل است.
ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که دونالدسون تنها یک تولید کننده محتوا نیست و در زمینه فستفود و شکلات هم فعالیت دارد
کلام آخر
اگر به فکر درآمد دلاری هستید، یوتیوب زمینه آن را برای افراد علاقهمند مهیا کرده است. اما این افراد در مرحله اول به این سوال برخورد میکنند که «چگونه یوتیوبر شوم؟». توجه و رعایت نکات و قواعد گفته شده در این مطلب به شما کمک میکند تا محتوای ویدئویی مناسب یوتیوب را بسازید و شانس خود را در این مسیر محک بزنید. اما توجه داشته باشید که هر فعالیتی نیاز به تلاش و ممارست دارد تا به نت ثمر بنشیند.
به هر حال یوتیوب در ازای بارگذاری تبلیغ بر روی ویدئو شما، مبلغی را به شما واریز میکند، از طرفی در صورت افزایش تعداد بازدید کنندهها نیز میتوانید تعرفه تبلیغ را از طرف افراد و شرکتها دریافت کنید. همه این موارد در کنار دسترسی آسان، امکان اشتراکگذاری مطالب مختلف و تعامل با مخاطبین، کاربران را به استفاده از Youtube تشویق میکند.
نظر خودتون رو درباره ی این مطلب بنویسید: